سومین دوره جایزه‌ی دوسالانه‌ی بلوط (خه‌ڵات به‌ڕۊ) برگزار می‌شود

 

برای ارج نهادن به تلاش‌های جوانان مستعد در عرصه‌ی ادبیات و فرهنگ کوردی در اسفندماه سال جاری سومین دوره‌ی جایزه‌ی دوسالانه‌ی بلوط/ به‌ڕۊ به‌ اهتمام هفته‌ نامه‌‌ی صدای آزادی و سایت فرهنگی بلوط برگزار می‌شود.

در سال‌های پیش و در هر دوره‌ای دو جوان مستعد و توانمند در عرصه‌های شعر و داستان به جامعه‌ی ادبی کوردی در کرماشان و ایلام معرفی شدند. امسال نیز ضمن ادامه‌ی چنین روندی، در نظر داریم که «کتاب سال ادبیات کوردی خوارین» را هم به چنین مجموعه‌ای بیفزاییم.

از آنجایی که با خلاء بازخوردهای اتفاقات خوب فرهنگی بویژه در عرصه‌ی فرهنگ و هنر کوردی روبرو هستیم، در چنین فضایی برپایی چنین جایزه‌هایی می‌تواند به پویایی و ایجاد انگیزه برای جوانان باآتیه‌ی اهل فرهنگ منجر شود که در نهایت، خروجی آن یاری رساندن به اعتلای ادبیات در این جغرافیای گویشی از زبان کوردی است.

دبیرخانه‌ی جایزه‌ی بلوط، هر ساله با رصد آثار منتشر شده در فضاهای رسانه‌ای و مجازی و گردآوری نظر صاحبنظران در چنین عرصه‌ای، ضمن شناخت نسبی از فعالان ادبی کوردی، لیستی را تهیه و در اختیار داوران قرار می‌دهد و هیئت علمی و داوران در دو مرحله‌ی مقدماتی و نهایی چهره‌های شایسته را به جامعه‌ی ادبی معرفی می کنند و در مراسمی از آنها تجلیل می‌شود.

گفتنی است که این جایزه در سال 1396 پایه‌گذاری شد و در دوره‌های پیشین، مازیار نظربیگی، محمدجواد مهری(ماجو)، محمد مرادی نصاری و محمدجواد جلیلیان برگزیدگان این دوسالانه‌ی ادبی بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *