جایزه ادبی «دانا رئوف» به نویسنده کورد ایرانی رسید

محمدعلی دستمالی نویسنده‌ی سنندجی، به عنوان برنده‌ی نخستین دوره‌ی جایزه ادبی «دانا رئوف» شناخته شد.
روز چهارشنبه سیزدهم آوریل و در تالار هنر در شهر سلیمانیه اقلیم کردستان عراق مراسم اهدای جایزه‌ی نمایشنامه‌نویسی برگزار شد و محمد علی دستمالی نویسنده و روزنامه نگار کورد به این جایزه‌ی مهم دست یافت.

دستمالی که با نمایشنامه‌ای به نام (بدون توقف تا تایمز) در این مسابقه شرکت کرده بود، جایزه را از نمایشنامه‌نویس و کارگردان کورد مقیم سوئد، دریافت کرد.
این نمایشنامه، ماجرای چند پناهجو را بازگو می‌کند که چمدان به دست کنار دریا ایستاده‌اند و منتظرند که قاچاقچیان سر برسند و آنها را با خود به سوی تایمز ببرند. دانا رئوف نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر اعلام کرد که همراه با دوستانش در گروه هنری ادبی «کپر»، به منظور جبران خلا نمایشنامه‌نویسی در ادبیات کوردی، این جایزه را هر سال برگزار خواهد کرد.
در مراسم اهدای جایزه، ادبا و نویسندگان مشهوری همچون دلار قره‌داغی، شیرزاد حسن، هیوا قادر، آزاد برزنجی، علی عثمان و رئوف بیگرد حضور داشتند. پس از اهدای جایزه، کتاب نمایشنامه نیز در این مراسم رونمایی شد و نویسنده، اثر خود را برای خوانندگان امضا کرد.
محمد علی دستمالی که سه مجموعه داستان به زبان فارسی منتشر کرده، پیش تر برنده جایزه ادبی صادق هدایت و جایزه ادبی فرشته بوده و علاوه بر حوزه‌ی ادبیات، در عرصه‌ی تحلیل روابط بین‌الملل و مطالعات ترکیه‌شناسی و تحولات سیاسی حوزه‌ی کوردها، قلم می‌زند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *