کتاب «وه‌فرینه‌گان» اثر «جلیل آهنگرنژاد» منتشر شد

 

کتاب «وه‌فرینه‌گان» تازه‌ترین مجموعه شعر کُردی «جلیل آهنگرنژاد» به اهتمام انتشارات دیباچه منتشر و روانه بازار نشر شد.

آهنگرنژاد روز چهارشنبه در معرفی این کتاب خود به خبرنگار ایرنا گفت: وه‌فرینه‌گان، بیش از هر چیز یک مجموعه‌شعر آزاد کرُدی است اما در لابلای برخی شعرها و به مقتضای حال همان شعر، پاره هایی ریتمیک وجود دارند که از اوزان هجایی برخوردار است و همین شگرد هم به طریقی در مقدمه چاپ سوم کتاب “نرمه واران” که در سال ۱۳۹۹ انتشار یافت، دیده می‌شوند اما باید اضافه کنم که یکی دو شعر عروضی هم در میان آزادسروده‌ها دیده می‌شود.

وی افزود: این مجموعه ‌شعر ابتدا قرار بود با نام «رز رز رزیان» در سال ۱۳۹۷ منتشر و روانه بازار شود اما به دلایلی تا این روزها جامه رسمی کتاب را بر تن نپوشید و پس از تاخیری چند ساله، خوشبختانه با نامی تازه‌تر این روزها چاپ شد و در اختیار دوستداران فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد.

مدیر مسئول روزنامه صدای آزادی درباره دلیل انتخاب نام کتاب اظهار کرد: کتاب‌های ذوقی کرُدی‌ام عموماً نام‌هایی همچون: نه‌رمه‌واران، ته‌م و… دارند و این کتاب هم از یک سو در راستای چنین نامگذاری‌هایی است و از دیگر سو محتوای کتاب هم با نامش ارتباطی تنگاتنگ دارد.

از آهنگرنژاد تاکنون کتاب‌های دیگری از جمله طعم روزهای نیامده، خواب‌های خانقین، ریگه‌ی کاوه، رووژ و تصحیح و پژوهش برزونامه‌ی کُردی منتشر شده‌ است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *