راه‌یافتگان به مرحله‌ی نهایی گویندگی نرمه واران معرفی شدند

دبیرخانه جایزه گویندگی کوردی «نرمه واران» امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، راه‌یافتگان به مرحله نهایی را معرفی کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اولین دوره جایزه‌ی گویندگی کوردی با نام «نرمه واران» به اهتمام هفته نامه صدای آزادی و سایت فرهنگی بلوط شکل گرفته است با این هدف که استعدادهای این رشته در گستره ی زبان کوردی در جغرافیای کرماشان و ایلام با گویش‌های مهمی همچون «کلهری» شناسانده شود و مخاطبان تشنه‌ی فرهنگ از توان آنها برای پویایی و بالندگی کوردی جنوبی استفاده نمایند.

دبیرخانه‌ی جایزه با اشاره به استقبال مشتاقان فرهنگ و ادبیات کوردی، اعلام کرد: «اکثر شرکت‌کنندگان از استان‌های کرماشان و ایلام بودند اما از استانهای کردستان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان و البرز هم شرکت کنندگانی داشتیم»

در بیانیه این دبیرخانه همچنین آمده است: اکثر افرادی که در این مسابقه‌ی مجازی شرکت کرده بودند، استعداد و توان گویندگی دارند و می‌توانند در دوره‌های بعدی این جایزه مشارکت نمایند. کاملاً طبیعی است که داوران محترم بر اساس نظر کارشناسانه خود و با محدودیت‌های تعریف شده، بایستی تنها تعداد معدودی را معرفی نمایند. گاه تفاوت امتیازات بسیار اندک و دبیرخانه ملزم به رعایت دقیق نظر داوران بود.

گفتنی است در این مرحله، آقایان: دکتر غلامرضا حیدری، دکتر امرالله عظیمی و خانم‌ها: طاهره صیدمحمدی و رؤیا صنعتی از گویندگان بنام در ایلام و کرماشان داوری آثار را بر عهده داشتند.

بر اساس اعلام  این دبیرخانه، راه یافتگان به مرحله نهایی اولین دوره جایزه‌ی نرمه واران به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

امیرکسری افتخاری از کرماشان، سجاد شهبازی از قصرشیرین، سیده‌ دنیا شهیدی از کرماشان، بیژن شیخی از دهلران، زهره صیدرضایی از ایلام ، پریا علیزاده از جوانرود، فاطمه فتاحی مایشت، مریم فرخی از اسلام آباد غرب، دنیا قنبری از اسلام آباد غرب، امیر کبیریان از کرماشان، علی محمدی از اسلام آباد غرب، فرزانه مرادزاده از اسلام آباد غرب، سید فرشید نوربخش  از کرماشان، زهرا نیکخواه از اسلام آباد غرب، عباس هوشمند از ایلام.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *