برگزاری دور تازه «جایزه بلوط» برای معرفی استعدادهای جوان ادبیات کوردی / بازنشر خبر

 

جلیل آهنگرنژاد در گفتگو با خبرگزاری کردپرس از برگزاری دور تازه ی «جایزه ی بلوط» از طرف هفته نامه صدای آزادی به استعدادهای جوان ادبیات کوردی خبر داد.
مدیرمسؤول هفته نامه صدای آزادی گفت: بیش از یک و نیم دهه است که در عرصه‌های فرهنگی و هنری، همایش‌ها، جایزه‌ها و نشست‌هایی برای اعتلای فرهنگی استان در دفتر این نشریه برگزار می شود. یکی از کارهای فرهنگی این مجموعه رسانه‌ای، توجه به چهره‌های جوان شعر و داستان کُردی است.

آهنگرنژاد ضمن اشاره به این نکته‌ که‌ در جغرافیای کرماشان و ایلام در میان نسل جوان، روزگار رویش فرارسیده است، افزود: بایستی بسترهایی برای توجه به استعدادهای هنری و ادبی در این سامان شکل بگیرد. در همین راستا با آرای داوران که از برجستگان فرهنگ و ادب کردی هستند، «جایزه‌ی بلوط» به چهره های جوان ادبیات کوردی در کرمانشاه و ایلام تعلق می گیرد.

وی همچنین درباره ساز و کار انتخاب چهره‌های برتر برای کسب جایزه گفت: معمولاً در طول سال استعدادهای ادبیات کوردی مورد رصد قرار می‌گیرند و در پایان، لیستی از موفق‌ترین‌ها به داوران معرفی می‌شوند. هیأت داوران نیز ضمن بررسی فضای ادبی و تطبیق آن اسامی و آثارشان با واقعیتهای میدانی ادبی کردی، در نهایت دو نفر را معرفی می کنند.

مدیر سایت بلوط در ادامه گفت: در زمان اپیدمی کرونا دو سال چنین جایزه‌ای با وقفه همراه شد اما امسال قرار است در اواخر دی‌ماه جای یا کمی دیرتر به صورت مجازی برپا شود.

گفتنی است این جایزه از سال 1394 خورشیدی در تقویم فرهنگی کوردی در کرماشان و ایلام ثبت شد و از اولین چهره های معرفی شده ی این جایزه به دنیای فرهنگی کردی می توان به محمدجواد جلیلیان و محمد مرادی نصاری اشاره کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *