فراخوان دومین دوره جایزه گویندگی کوردی نرمه‌واران

 

 

توجه به زبان مادری، یکی از مهمترین وظایفی است که بر دوش همه ما انسان‌هاست. اتفاقی که این سالها به عنوان یک وظیفه سنگین بر دوش گویشوران زبان کوردی در کرماشان و ایلام گذاشته شده است. خوشحالیم که در این راستا از طرف هفته نامه صدای آزادی و سایت بلوط برای بار دوم، جایزه‌ی گویندگی کوردی نرمه‌واران (گویندگی به گویش‌های کوردی رایج در کرماشان و ایلام) را برگزار می‌کنیم. در این دوره برگزیدگانی بر اساس مواردی که در پی می‌آید، معرفی خواهندشد.
1. تکریم شاهنامه‌خوان برتر کورد
ما در این جغرافیای فرهنگی، پیران فرزانه‌ای داریم که در شاهنامه خوانی کوردی تبحر دارند و گنج‌های معنوی عرصه فرهنگ و زبان کوردی هستند.اینان بایستی به نوعی شناخته شوند و مورد تکریم قرار گیرند. فرزندان و وابستگان آنها می‌توانند از شاهنامه‌خوانی‌شان کلیپ بگیرند و به نشانی مجازی دبیرخانه جایزه نرمه‌واران ارسال نمایند.
2. جایزه بخش کودک
پدران و مادران می توانند از شعرخوانی کوردی کودکانشان فیلم بگیرند و به نشانی مجازی دبیرخانه جایزه بفرستند. داوران جایزه از میان کلیپ‌های شعرخوانی رسیده، نفر برتر را انتخاب می‌کنند.
3. جایزه گوینده‌ی برتر
از بین گویندگان کوردی یک نفر جایزه اصلی را از آن خود خواهد کرد. این بخش دو مرحله خواهد داشت. در داوری دور اول 15 نفر به دور نهایی راه خواهند یافت و در نهایت از میان آنها نفر برگزیده انتخاب خواهد شد.
آثار به همراه مشخصات کامل بایستی به شماره واتساپ: 09023783228 ارسال شود. اطلاعات دیگر بزودی در سایت بلوط منتشر می شود.
دبیرخانه دومین دوره جایزه نرمه‌واران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *