رضا جمشیدی «که‌مووته‌رانه‌»اش را به‌ بازار کتاب فرستاد

 

رضا جمشيدي شاعر سرپل زهابي امروز تازه‌ ترین مجموعه شعر كوردي‌اش را با نام  «كه‌مووته‌رانه»(كبوترانه) به‌ اهتمام  انتشارات ديباچه کرماشان در اختيار علاقمندان قرار داد.

جمشیدی در گفتگو با بخش فرهنگی هفته نامه صدای آزادی با اشاره به بازار پر رونق چاپ و نشر ادبیات و بویژه شعر کوردی در استان های کرماشان و ایلام ، در معرفی تازه ترین مجموعه شعرش گفت: اين كتاب شامل196 دوبيتي كوردي كلهري  است و در 110 صفحه به بازار نشر عرضه شده است.

این شاعر و ترانه سرای خوشنام در ادامه افزود: «كه‌موته‌رانه» يك مجموعه اختصاصي از دوبيتي است كه بعد از«دواره چۊزه ده‌يم»(دوباره جوانه مي زنيم) دومين اثر اینجانب در حوزه ی دوبیتی کوردی است و از آنجایی که  قالب دوبيتي از قالبهاي محبوب در ادبيات كوردي و فارسي است، من هم سعي كرده‌ام تمام تجربه هايم را در اين قالب به صورت اختصاصي به کار بگیرم كه اميدوارم علاقمندان ادبیات کوردی را راضی نماید.

رضا جمشیدی همچنین گفت: سه مجموعه ديگر شعر كوردي در دست چاپ دارم که دو مجموعه «په‌ري وه‌چ» و «نازار ئاسمان كه‌و« كه شامل غزل، مثنوي و ديگر قالبهاي رايج در شعر كوردي است، در آينده نزديك به چاپ خواهند رسيد و همچنين مجموعه شعر«بافه» كه شامل اشعاري از شاعران استان‌هاي كرمانشاه، ايلام، خانقين و لرستان است  و به دو زبان كوردي كلهري و لكي است و در حال نهايي شدن است، تا مرداد يا شهريور به چاپ خواهد رسيد كه مي تواند منبع مطمئن و مناسبي براي تحقيق و پژوهش هاي دانشگاهي و ادبي باشد.

گفتنی است این شاعر پر کار و تلاشگر تا کنون کتابهای متعددی در حوزه های ادبیات کوردی و تاریخ و جغرافیای سرپل زهاب به چاپ سپرده و بسیاری از ترانه هایش را خوانندگان بنام کورد خوانده اند.

دیدگاه‌ها: ۱ دیدگاه

  • احمد

    مبارکه

    7 تیر 1400 / 34 : 07 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *