برای استاد اردشیر کشاورز و بهانه‌ی بزرگداشتش

یادداشتی از دکتر امرالله عظیمی: هر انسانی را ارکان و ابعادی است که استواری وسستی آن ارکان و ابعاد ،شخصیت او را در جامعه ،فراز وفرود می بخشد؛دانش وبینش؛هنر و ادب،حُسن خوی و روی،سخاوت و شجاعت،صداقت و صراحت،عاطفه و گذشت، فروتنی و مهر ورزی،میهن دوستی و انسان دوستی و درنهایت قدرت بیان وبروز این صفات را می توان از ابعاد مهم شخصیت هر انسان محبوب اجتماع دانست.
استاد خوش مجلس، زیبا سخن ، خوش نثر، وطن پرست و تاریخ‌پژوهی که سالها است آثار ارزشمند و اطلاعات تحقیقاتی و پژوهشی اش او را به عنوان منبع و امید علمی خیل عظیمی از مردم،دانش پژوهان و علاقه مندان مبدل ساخته است.
استاد کشاورز طی سالها حضور فعال و موثر در تاریخ و فرهنگ این مرز وبوم با جمع آوری از هر چمن گلی واز هر خرمنی خوشه ای ،آثاری در قالب کتابها ،مقالات ،و مصاحبه های ارزشمند به عنوان منبع و مرجع، برای پاسخگویی علمی محکم به بسیاری ازپرسش های بی جواب دانش پژوهان و علاقه مندان خلق نموده است.
استاد کشاورز برای خود نمی نویسد و نمی گوید،او برای مردم  برای آموختن و دانستن مردم از گذشته و ریشه ی پر افتخار آنها می گوید و می نویسد و این آگاهی بخشی او از گذشته او را از محبوبیت اجتماعی زیادی برخوردار کرده است  و از این حیث از موقعیت بلند اجتماعی بهره مند است. اینگونه شخصیتی در جامعه مورد قبول است زیرا منبع و محل رجوع افراد جامعه برای مطلع شدن افراد آن جامعه از گذشته و احوالات تاریخی خود وشهر و دیار و ایل و تبارشان است.
او فردی است که مردم را با لحن و عمل خود در گستره ی رشد اطلاعات تاریخی قرار می دهد. وجود او سرچشمه ی اطلاعات تاریخی و فرهنگی است و مردم علاقه مند نیز جرعه‌نوش چشمه‌ دانش وجود او هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *