گذری شهاب‌واره به خاطرات / استاد منصور یاقوتی

سایت بلوط: سال 1346 در دبیرستان کزازی یک نشریه دیواری منتشر می شد با نام [آزادی ] که من (منصوریاقوتی) آن رامنتشرمی کردم و فقط در 5 شماره منتشرشد و شماره پنجم آن توقیف شد به این بهانه که عنوان آزادی را 5 نفر انسان پا در زنجیر و برهنه تصویر شده بود.یادش به خیر (حاجی بشیری )رییس دبیرستان , هنگام توقیف نشریه به من گفت “لااقل تنکه ای پایشان می کردی !” حاجی بشیری مرد خوبی بود و با شعر نو مخالف بود و از من می خواست از اشعار نیما در نشریه استفاده نکنم .

او عاشق سعدی بود. یکبار معلم شرعیات به خاطر موضوعات فلسفی با من درگیر شد اما چون توان پاسخگویی نداشت از من خواست از کلاس بیرون روم . من هم به اوگفتم :”خودت بیرون برو “آقای (ع…)که یک چشمش چپ می دید و آن یکی راست، خودش بیرون رفت و نزد مرحوم حاجی بشیری از من شکایت کرده بود.

حاجی _یادش به خیر_که قلبا هوای من را داشت یک خودنویس به من جایزه داد و گفت: چشمان او چپ و راست را تشخیص نمی دهد بگذار قهر نکند از اشعاربند تنبانی هم در نشریه وزینت استفاده نکن روله !اما خاطره برانگیزترین معلم ما عباس سرمدی بود از دوستان فروغ فرخزاد که کتاب وزینی از اشعار شاعران درجه اول کشور را منتشر کرد با عنوان (نمونه های شعرنو ) که در جستاری دیگر به او می پردازم که یک معلم واقعی و بی نظیربود. یاد و خاطره عباس سرمدی جاودانه باد که…..

منصوریاقوتی 27آبان 1401 کرمانشاه

دیدگاه‌ها: ۱ دیدگاه

  • عبدالعلی فخری

    باسلام وادب حضور گرامیان خوش پندار نن گاهگاهی به سایت شما ودیگر سایتها سرمیزنم و کسب فیض میکنم عاشق شعر کردی هستم وخودم گاهی بفارسی وکمتر به کردی چند بیت خلق میکنم خواستم ببینم برای درستی نحوه سرودن شعر به چه کسی مراجعه کنم که بتواند به من کمک کند سپاس

    6 آذر 1401 / 32 : 10 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *